Sider

søndag 31. juli 2011

MOT i BRYSTET og VETT i PANNEN...

Ja, motet skal det ikke stå på, men det vettet er heller litt labert på det jeg nå skal begynne med..
Som regel er det på nyttårsaften man tenker at man skal begynne med det såkalte "nye liv". Jeg har planer om at jeg begynner nå jeg.. eller i værtfall prøver..


Jeg startet på jobb i dag etter fire uker med ferie, bading, sol og mye mat.. Det har gitt resultater- uønskede resultater!! Godstolen har fått innlagt lim, speilet er blitt mindre, joggeskoene har sprunget sin vei, butikkene har fått så mye gode og fargerike snophyller, og her er jeg som må streve med dette hver dag. Nå er det SLUTT! Jeg skal vaske vekk limet, kjøpe nytt speil, ha leteaksjon etter joggeskoene og bytte butikk, jeg skal begynne å trene!!!

Ikke liker jeg løping, ikke er jeg så veldig motivert for de høye fjelltoppene som ruver rundt huset vårt, treningsstudio har vi vel heller ikke noe særlig av og treningskompis tror jeg blir vanskelig å oppdrive. Men- som ekspertene sier- det er når man kommer igang og kjenner at formen stiger at motivasjonen og lysta på trening kommer. Så derfor må jeg bare prøve. Jeg har prøvd så mange ganger før, men denne gangen skal det gå myyye bedre!

Min framtidige plan for å komme igang:

Forøvrig en stilig sko!
  • Lese ukeblader og på internett om treningstips, samt og hyre min beste venninne som er gravid og hjemmeverende for øyeblikket til å være min "PT" (hun vet det ikke ennå).
  • Lage meg mål for treningen, noen kortsiktige og noen litt lengere.
  • Sette opp en treningsplan, uke for uke.
  • Få min mann med på noen treninger, han er en god mann og konkurrere mot.
  • Tenke litt mere på hva jeg spiser, men ikke bli for hysterisk for da blir jeg med en gang lei.
  • Blogge om treningen min med gjevne mellomrom slik at dere og meg selv kan se om det er noen progresjon og kanskje bli motiverte.
Tja, høres ikke dette ut som en god greie å starte på? De som vil komme med tips, og kanskje har mye peiling på det som har med trening, motivasjon, mattips og slike ting , må veldig gjerne hjelpe meg på veien!

4 kommentarer:

  1. Et godt tips - kjøp deg en god sykkel! Det e gøy!:)
    E gjerne me på trimming om en uke, e aleina hjemme den uka...

    Sissel

    SvarSlett
  2. Så artig, siden er lagt til favoritter ;)
    De joggeskoene er verdens herligste, har tre par av de :)
    Ha en super duper dag og lykke til med bloggingen :) Her er det jobbing, sendt ungene på sin første dag på sfo, de gledet seg veldig. spes Jakob som aldri har vært der før. Går nok veldig bra!

    Klem fra ho Maria!

    SvarSlett
  3. Høres ut som en god start, så glede eg meg til å høre om fortsettelsen ;) Stilige sko, kunne tenkt meg sånne.
    Klem Marit/Spilloppa

    SvarSlett
  4. Hurraaa Sissel! Ja, planen er å kjøpe meg en sykkel faktisk :) Har enda ikke prøvd den sporten så hadde vært litt artig å sykle litt :) Og enda bedre vist jeg har nåen å sykle med :)

    Koselig da Maria:) Må finne meg litt fri fra jobb og gårdsliv så kommer eg en tur å besøke dåkker :)

    Kom bare med innspill Spilloppa :) Vet at du trener endel :)

    SvarSlett