Sider

søndag 27. februar 2011

heklehjørnet



Hær om dagen fikk jeg plutselig et innfall. Jeg satt på jobb, og i en stille periode fant jeg ut at jeg trengte en hobbyy som jeg kunne sysle med på jobb når alle i bygda var frisk og ingen trengte ambulansehjelp.
Hekling det er tingen, tenkte jeg. Dro ned på butikken og kjøpte 8 nøster med garnet som kalles for Easy. Et kjempeflott garn som verken klør eller røyter så forferdelig. Deilig er det også.
Uten noe peiling på hekling satte jeg i gang. Å ikke tok det lang tid til jeg var ferdig. Litt hekling på jobb, og ellers finpussen når jeg kom hjem. Anslår at jeg har brukt tilsammen tre timer på skjerfet/sjalet.
Her ser dere resultatet!


Som jeg sa så har jeg ikke stort peiling på hekling, og da dama i butikken sa til meg at hun anbefalte stavmasker og luftmasker eller noe sånt, smilte jeg høflig og sa at det var lurt..
Jeg ble iværtfall veldig fornøyd, uansett hva navnet på maskene heter!



Foresten: vist noen av dere ser hva slags masker jeg har heklet så kan dere jo si det til meg ;) Og bare for å ha det klart, når jeg klarer dette så kan alle det!

2 kommentarer:

  1. du, hekle eller strikk nåkka fint- og lag en gi-bort...

    SvarSlett
  2. ja det va jo et godt forslag :) kanskje det... nåen forslag?

    SvarSlett